joi, 14 aprilie 2011

Acuarelele, obligatorii la ora de desen!

Tempera, culorile moderne
Acuarela comunistă, prezentă şi în anii '90












În clasa întâi era obligatoriu să venim la ora de desen/lucru manual cu toate ustensilele necesare. Aveam nevoie neapărat de acuarele - ale mele erau deja folosite de către sora mea mai mare, deci nu erau noi ca ale colegilor mei -, de pensule, un pahar de plastic pentru apă şi un bloc de desen. Multe, nu-i aşa? Şi costisitoare pe deasupra. Dar era cea mai mare plăcere a mea să mă prostesc, desenând te miri ce peisaje, floricele şi copăcei din acuarelele mele şmechere. Pentru că cele vechi (imaginea din stânga) erau chiar foarte bune, cu nişte culori intense şi atrăgătoare. Ţi-era mai mare dragul să te joci cu ele.

Am prins totuşi şi vremea când acestea au dispărut şi au apărut faimoasele Tempera, culorile fiind la tub şi pe care trebuia să le amesteci pe o planşă mai întâi pentru a le putea folosi. Erau şi ele bune şi cool, dar trebuia să dai ceva mai mulţi bani dacă vroiai ceva de calitate. Eu nu prea îmi permiteam şi de multe ori erau pline de apă sau uscate. Ei...vremuri demult trecute! Nu-i aşa că vă aduceţi şi voi aminte de orele de desen în acuarelă?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu